Dersom du opplever at Office 365 Pro Plus kræsjer ved åpning av filer fra filområde eller ved åpning av filer fra OneDrive så skyldes dette en bug i siste versjon av Office 365.
Det er de færreste som skal ha fått den siste versjonen før dette ble oppdaget, men dersom du opplever dette problemet gjør følgende:
- Start Programvaresenteret
- Velg «Microsoft Office 365 ProPlus»
- Velg Reparer, svar Ja på at du ønsker å reparere. Ser du ikke Reparer knappen, gå til Alternativer – Vedlikehold av datamaskin – Synkroniser policy og vent et minutt eller to.
- Et Office vindu vil åpnes og vise deg fremgang på reparasjonen.
- MERK: Når Office vinduet lukkes og det åpnes et annet Office vindu, så kan Programvaresenteret rapportere at reparasjonen har feilet. Bare ignorer dette.
- Når reparasjonen er klar, skal o365 Pro Plus fungere som normalt og ikke kræsje ved åpning av filer fra filområde eller ved åpning av filer fra OneDrive.